Sahtecilik yapanları 360 derece koruma sayesinde baskı altına alma

"Sahtecilikle mücadele edecek ve müşterilerimize en iyi deneyimi sunacak olanakları edinmemize Amazon öncülük ediyor."

Geri Datus-Ward
Weber Dijital Pazarlama ve E-ticaret Direktörü

Dünya çapında yayılan mükemmel fikir

Arka bahçelerden kamp alanlarına kadar her yerde ve partilerden pikniklere kadar her çeşit aktivitede mangal yapılırken dünyanın dört bir yanında akla gelen ilk marka Weber'dir. Aileler veya arkadaşlar lezzetli yemekler yiyerek eğlenceli bir vakit geçirmek için bir araya gelmişse büyük olasılıkla Weber'in meşhur kapaklı yuvarlak ya da gazlı mangallarından biri kullanılacaktır.

Orijinal Weber yuvarlak mangalın kendine özgü ve yenilikçi şekli, George Stephen Sr. tarafından Chicago'daki bir metal işleme fabrikasında çalıştığı sırada tasarlandı. George, metal bir şamandırayı ortadan ikiye kesip havalandırma delikleri ve bacaklar ekleyerek bir deneme yapmaya karar verdi. Test etmek için evine götürdüğü bu yeni cihazı gören komşuları ve arkadaşları ilk önce şaşırdı. Ancak bu mangalda pişirilen eti ilk kez tatmalarıyla birlikte George'un yeni icadının ünü yayılmaya başladı.

Mangal işine atılan George birkaç yıl içinde şirketi oldukça büyüttü ve önce Amerika'da, ardından bütün dünyada açık havada et pişirme konusunda devrim yarattı.

İnternet üzerinden satışlara başlama

Weber, pazarlama ve satış faaliyetlerinde başlangıçta fiziksel mağazalara odaklandı. Ancak marka, 2000'li yılların ikinci yarısından itibaren e-ticaret kanallarından tam olarak yararlanmaya başladı. Amazon'da satış yapmak bu stratejinin önemli bir parçasıydı.

Dijital Pazarlama ve E-ticaret Direktörü Geri Datus-Ward, durumu şöyle açıklıyor: "Amazon, bir satış kanalından daha fazlası. Alışverişi oradan yapmasalar bile müşterilerin %60-65'i, araştırmalarına Amazon'da başlıyor. Bu nedenle Amazon, bizim için pazaryerinin yanı sıra tüketicilerle bir temas noktası görevini görüyor."

Amazon ile iş birliği

Ancak internet üzerinden satış yapmak, birçok avantajın yanı sıra kendine özgü zorlukları da beraberinde getirir. Özellikle Weber kadar iyi tanınan ve sevilen bir marka için bu zorluklar kaçınılmazdır. 2017'nin sonlarında markanın e-ticaret ekibi, internet üzerinden mangal kapağı satış gelirlerinde düşüş olduğunu ve kalitesiz veya kusurlu mangal kapaklarından bahseden olumsuz yorum sayısının arttığını fark etti.

Ekip bu durumun sahtecilikten kaynaklandığından şüpheleniyordu. Test amacıyla çeşitli e-ticaret kanallarından mangal kapakları satın alan ekip, Weber ticari markasını taşıyan bazı kapakların gerçekten sahte olduğunu tespit etti.

Weber'in şansı, sahtecilik sorunuyla mücadele etmeye hazır Amazon gibi bir iş ortağının olmasıydı.

Weber hemen Amazon'un temel marka koruma programı olan Brand Registry'ye kaydoldu. Bu program, markaların geliştirilip korunmasına yardımcı olmak üzere tasarlanmış bir dizi araç sunar. Amazon, programa kaydolup kendisi hakkında bilgi veren markalar için sahte liste kayıtları ve yanlış içerikler yayınlanmasını önleyen proaktif korumaları derhal devreye sokar.

Weber ekibi, ilgili ticari markalarını Brand Registry'ye yükledikten sonra test amaçlı satın alma işlemlerine devam etti. Şirket içi ürün uzmanlarının sahtecilikten şüphelendiği durumları İhlal Bildir aracını kullanarak Amazon'a bildirdiler. Çok gecikmeden bu hamlelerinin olumlu sonuçlarını görmeye başladılar.
Konum
Chicago, IL
Sektör
Izgara ve mangal
Amazon Launch
2006
Marka koruma araçları
Brand Registry

Project Zero

Transparency

Amazon Sahtecilik Suçları Birimi

Sahtecilikten korumada bir üst seviye

Weber, zamanla Project Zero gibi Amazon'un daha ileri düzey sahtecilikten koruma programlarından bazılarını denedi.

Marka, özellikle Project Zero'nun Self Servis Sahte Ürün Kaldırma aracıyla ilgileniyordu. Bu araç, markaların sahte liste kayıtlarını Amazon ile iletişim kurmaya gerek kalmadan hemen kaldırabilmesini sağlar.

Weber ekibi, markalarını korumak için kullandıkları araçlara Project Zero programını da eklemenin Amazon ile aralarındaki iş birliğini daha da güçlendirdiğini düşünüyordu. Geri, "Brand Registry'yi bir süre kullanıp ardından Project Zero'yu da denedikten sonra Amazon ile aramızdaki karşılıklı güven oldukça arttı." diyor.

Geri, Project Zero programının diğer e-ticaret sitelerinde sunulan araçlarla karşılaştırıldığında çok daha verimli ve etkili olduğunu belirtiyor. "Başka hiçbir web sitesinde veya pazaryerinde marka sahiplerine Project Zero gibi bir hizmet sunulmuyor."
Project Zero'yu ilk kullanmaya başladığımızda, tespit ettiğimiz sorunlarla ilgili olarak ne kadar hızlı işlem yapabildiğimize çok şaşırdık.
Geri Datus-WardDijital Pazarlama ve E-ticaret Direktörü

Transparency programını kullanmaya başlama

Transparency, yanlış veya sahte ürünlerin listelenmesini, satışını ve gönderilmesini önlemeye yardımcı olan, birim düzeyindeki bir ürünlere seri numarası ekleme programıdır. Bu programı duyan Weber, daha fazla bilgi edinmek istedi.

Transparency'nin sahteciliği önlemeye yönelik proaktif yaklaşımının marka koruma stratejilerine önemli bir katkısı olacağını düşündüler.

Geri bunu şöyle açıklıyor: "Aksesuar portföyümüzdeki tüm yeni ürünleri Transparency programına kaydetmeye karar verdik. Şu ana kadar sonuçlardan çok memnunuz ve kataloğumuzdan daha fazla ürünü kaydetmeyi planlıyoruz."

Kötü niyetli kişilerle hukuki yollardan mücadele etme

Sahtecilik sorununun temeline inip kötü niyetli kişilerle hukuki yollardan mücadele etmek isteyen Weber, çabalarını daha üst düzeye taşımaya karar verdi. Amazon Sahtecilik Suçları Birimi ile birlikte çalışmaya başladılar. Bu birim, sahtecilik yapanları durdurmak amacıyla markalarla yakın bir ilişki içinde çalışarak soruşturmalar yürütür, vakaları emniyet güçlerine bildirir ve davalar açar.

Weber ve Sahtecilik Suçları Birimi, 2021 yılında WEBER® tescilli ticari markasını yasa dışı olarak taşıyan ürünler satmakta olan 12 kötü niyetli kişiyle ilgili ortak yasal işlemler gerçekleştirdi.

Geri şunları söylüyor: "Sahtecilik Suçları Birimi ekibi, bu olayların nasıl ele alınacağı ve bu kötü niyetli kişileri bulmak için gereken ipuçlarının nasıl takip edileceği konusunda deneyimli. Bu kişilerin kimliklerini ve ödeme yöntemlerini nasıl gizlediklerini biliyorlar. Onların yardımı sayesinde kötü niyetli kişileri bulup aleyhlerinde dava açabildik."

Amazon Sahtecilik Suçları Birimi Direktörü Kebharu Smith, davalardan şu şekilde bahsediyor: "Sahtecilik yapanlar, mağazamızda satış yapmaya kalktıklarında sadece yasaları ve Weber gibi şirketlerin haklarını ihlal etmekle kalmıyor, tüketicileri de aldatıyor. Sahtecilik yapanların yaptırım araçlarımızı ve ekiplerimizi aşabildiği nadir durumlarda onları tespit eder ve kendileriyle hukuki yollardan mücadele ederiz."

Çok yönlü marka koruması

Amazon, markaların çeşitli ihtiyaçlarını karşılamak için bir dizi marka koruma aracı geliştirdi. Her marka farklıdır. Bütünsel bir marka koruma stratejisi Weber'in işine yaradı.

Weber, çevrimiçi stratejisinin merkezine oturttuğu güçlü araçlar sunan Amazon'u markasının korunmasında etkili bir destekçi olarak görüyor.

"Marka koruma çalışmalarımızda adımızın Amazon ile yan yana olmasını seviyoruz. Bu bize gerçekten güç katıyor. Amazon'un araçları, özellikle diğer pazaryerlerine kıyasla çok güçlü. Amazon'da markamızı korumaya yönelik yatırım yapmak, bugüne kadar attığımız en iyi adımlardan biriydi."

Amazon marka koruma programları hakkında daha fazla bilgi edinin

Daha fazla olay incelemesini keşfedin

Olay incelemesi

Palouse Brand

Brand Registry ile Amazon'da markayı büyütme


Olay incelemesi

Woodsala

El yapımı ahşap mobilya işletmesi temelini sağlam bir zemine oturtuyor


Olay incelemesi

Popfunk

Project Zero, popüler kültür unsurlarını baskı ürünlerine dönüştüren bu markanın sahte ürün sorunlarını anında çözmesine yardımcı oluyor.
© 2024, Amazon Services LLC.