Amazon Marka Kaydı: İlerleme Raporları

İlerleme raporu

Amazon'un Müşteri ve Marka Koruma Taahhüdü

Amazon, geniş ürün yelpazesiyle insanların aradıklarını bulup keşfedebileceği, dünyanın en müşteri odaklı şirketi olmak için çok çalışır. Müşteri odaklı bir şirket olarak, müşteri güvenini kazanmak ve korumak için çok çalışıyoruz ve sahte ürünlerin satışını sıkı önlemlerle yasaklıyoruz. Bu güveni korumak amacıyla muazzam ölçüde kaynak yatırımı sağlayarak sahte ürünleri tespit etmeye ve bu ürünlerin müşterilerimize ulaşmasını önlemeye yarayan yöntemleri yeniliyoruz ve geliştiriyoruz.

Fikri mülkiyet haklarını korumak ve mağazalarımızda müşteri güveni oluşturmak için sarf ettiğimiz çabanın altını çizmek amacıyla en son yenilikleri, veri noktalarını ve iş birliği haberlerini paylaşmaktan gurur duyuyoruz.

En Son Yenilikler

• 2019'da, sahte ürün oranını sıfıra indirmek amacıyla Amazon ve diğer markaların güçlü yönlerini bir araya getiren Project Zero'yu başlattık. Amazon'un makine öğrenimi ile desteklenen Project Zero, mağazalarımızı sürekli taramak ve şüpheli sahte ürünleri proaktif olarak kaldırmak için otomatik korumaları ve markaların ürünlerinin orijinal olduğundan emin olmak için bireysel taramalara olanak tanıyan ürün serileştirme özelliklerini içerir. Markalar ayrıca, self servis aracımızı kullanarak mağazalarımızdan sahte liste kayıtlarının kaldırılmasını sağlayan benzersiz bir özelliğe sahiptir.

• 2019 yılında Transparency'yi Kanada, Birleşik Krallık, Almanya, Fransa, İtalya, İspanya ve Hindistan'a kadar genişlettik. Transparency, tekli birimleri tanımlamaya ve sahte ürünlerin müşterilere ulaşmasını proaktif olarak önlemeye yardımcı olan bir ürün serileştirme hizmetidir. Transparency, markaların ürettikleri her bir ürüne güvenli, benzersiz ve alfasayısal bir kod atanmasını sağlar. Bu bilgiler, müşterilere gönderilmeden önce her birimin kimliğini doğrulamak için kullanılır.

• 2019 yılında, gelişmekte olan markaların, ürün yaşam döngülerinin en erken aşamalarından itibaren ticari marka ve IP koruması elde etmesine yardımcı olmak için IP Accelerator'ı başlattık. Girişimciler genellikle ürün geliştirirken IP korumasına öncelik vermezler ve IP'lerini korumak için yardıma ihtiyaç duyduklarında ne yapmaları gerektiğini bilemeyebilirler. IP Accelerator, markaları güvenilir IP hukuk firmalarından oluşan bir ağa bağlayarak önceden anlaşmalı uygun fiyatlarla IP haklarını daha hızlı elde etmelerine yardımcı olur. Ticari marka başvuruları IP Accelerator aracılığıyla doldurulduktan sonra, markaların Amazon'un mağazalarındaki koruma ve marka oluşturma özelliklerine erişmesini sağlıyoruz. Bu korumalar, ticari marka kaydı resmi olarak gerçekleştirilmeden önce markaların aylarca, hatta yıllarca korunması ve büyütülmesine yardımcı olur.

Marka Korumasının Küresel Etkisi

2017 yılında kullanıma sunulan Brand Registry; ABD, Avustralya, Brezilya, Kanada, Fransa, Almanya, Hindistan, İtalya, Japonya, Meksika, İspanya, İngiltere, Türkiye, Singapur, Hollanda ve Birleşik Arap Emirlikleri'nde kullanılmaktadır. Markalarımıza daha iyi hizmet verebilmek için sürekli olarak yenilikler yapıyoruz ve yeni pazarlara açılıyoruz.

• Marka Kaydı, dünya çapında 350.000'den fazla kayıtlı markaya sahiptir. Marka Kaydındaki markalar, Marka Kaydı'nın kullanıma sunulmasından önceye kıyasla %99 oranında daha az şüpheli ihlal durumu tespit etmekte ve bildirmektedir.

• Satış için tek bir liste kaydı yayınlanmadan önce 2,5 milyondan fazla kötü niyetli satıcı hesabı durdurulmuştur ve 6 milyardan fazla şüpheli kötü niyetli liste kaydı mağazamızda yayınlanmadan önce engellenmiştir.

7.500'den fazla marka ve 25.000'den fazla ürün Transparency'ye kaydolmuştur ve 400.000'den fazla şüpheli sahte ürünün müşterilere ulaşması engellenmiştir.

• Project Zero programına 10.000'den fazla marka kaydolmuştur.

• Amazon IP Accelerator, 1.500'den fazla markanın güvenlik incelemesinden geçmiş IP hukuk firmalarıyla bağlantı kurmasını sağlamıştır. 500'den fazla marka başvurularını göndermiş olup mağazalarımızda hızlandırılmış marka koruması almıştır.

İş Birliği Çalışmaları

Suçluların tespit edilmesi için dünya çapında devlet kurumları ve emniyet güçleriyle çalışmaya devam ediyor ve kötü niyetli satıcılara karşı doğrudan suçlamada bulunabilmek amacıyla markalarla birlikte çalışıyoruz.

• Yaratıcılık ve Eğlence Birliği (ACE), Union des Fabricants (UNIFAB), Sinema Filmleri Birliği (MPA), Otomotiv Sahtecilik Önleme Konseyi (A2C2) ve Uluslararası Sahtecilik Önleme Koalisyonu (IACC) dahil olmak üzere pek çok sektör grubuyla düzenli olarak etkileşim içinde çalışıyor ve iş birliği yapıyoruz.

• Fikri mülkiyet haklarını korumak amacıyla sektörler arasında köprü görevi üstlenen bir kuruluş olan Uluslararası Sahtecilikle Mücadele Koalisyonu (IACC) ile bir Mutabakat Anlaşması imzaladık. Bu kuruluşla birlikte, olası ihlalleri değerlendirmek ve kötü niyetli satıcılara karşı yaptırımlar uygulanmasına yardımcı olmak için üye markalarla çalışmaya devam ediyoruz. İş birliğimizin sonucunda, iyileştirme fırsatlarını belirlemek ve markalara ihbar ve sözleşme sonlandırma süreçlerimizle ilgili eğitim sağlamak amacıyla bir program başlattık.

• Avrupa'da, müşterileri sahte ürünlerden korumamıza tüm açılardan yardımcı olacak bilgileri paylaşmak üzere pek çok küresel tüketici markasının dahil olduğu bir Mutabakat Anlaşması'na dahil olduk. AB Komisyonu'na göre, kolektif pazaryeri tarafları tarafından kaldırılan listelerin %95,5'i proaktif önlemler sayesinde gerçekleşti. Amazon'da tepki üzerine gerçekleştirilen kaldırma işlemlerine kıyasla proaktif kaldırma işlemlerinin oranının çok daha yüksek olduğu görüldü.
"P&G, Amazon Marka Kaydı programına erken davet edilen bir marka olmaktan büyük memnuniyet duydu. Amazon Marka Kaydı programının, markalarımızı ve tüketicilerimizi çevrimiçi ortamda korumak için Amazon ile gerçekleştirdiğimiz iş birliğine yardımcı olmaya devam edeceğine inanıyoruz."
© 2017-2020, Amazon.com, Inc. veya bağlı ortaklıkları