Amazon Marka Kaydı: İlerleme Raporları

İlerleme raporu

Müşteri ve marka koruma taahhüdü

Amazon, insanların mümkün olan en geniş orijinal ürünleri bulabileceği ve keşfedebileceği, dünyanın en müşteri odaklı şirketi olmak için çok çalışmaktadır. Müşteri odaklı bir şirket olarak, müşteri güvenini kazanmak ve korumak için çok çalışıyoruz ve sahte ürünlerin satışını kesinlikle yasaklıyoruz. Bu güveni korumak amacıyla muazzam ölçüde kaynak yatırımı sağlayarak sürekli yenilikler gerçekleştiriyor, sahte ürünleri tespit etme ve bu ürünlerin müşterilerimize ulaşmasını önleme yollarını geliştiriyoruz. The Harris Poll'e göre, son üç yıldır müşteriler en yüksek itibarlı şirket olarak Amazon'u seçiyor. Fikri mülkiyet haklarını korumak ve mağazalarımızda müşteri güveni oluşturmak için çabalarımızı vurgulamak amacıyla en son yenilikleri, veri noktalarını ve iş birliği haberlerini paylaşmaktan gurur duyuyoruz.

En son yenilikler

• Hak sahiplerine markalarını korumak için gelişmiş araçlar sunan Marka Kaydı programını kullanıma sunduk. Bu araçlar, gelecekteki kusurları tahmin etmek ve önlemek için makine öğrenimi yöntemlerini kullanan güçlü metin ve görsel tabanlı arama özellikleri ve otomatik korumalar içerir. Markalar ayrıca ürün bilgi sayfaları üzerinde daha fazla etkiye sahip olurlar. Böylece markalar ürün bilgilerinin doğru olduğundan emin olabilir ve müşteriler Amazon'da emin ve bilinçli satın alma kararları verebilirler.

• Sahte ürünlerin proaktif olarak belirlenmesi ve müşterilere ulaşmasının önlenmesinde markalara yardımcı olan ürün düzeyinde bir izleme hizmeti olan, ABD'de Şeffaflıkprogramını herkesin kullanımına sunduk. Şeffaflık, markaların ürettikleri her bir ürüne güvenli, benzersiz, alfasayısal bir kod atamasını sağlar. Bu bilgiler daha sonra ürünlerin kimliğini doğrulamak için kullanılır. Amazon, yalnızca orijinal ürünlerin müşterilere gönderilmesini sağlamak için dağıtım merkezlerinde bu kodları arar ve tarar. Ayrıca, müşteriler satın aldıkları yerden bağımsız olarak ürünlerinin kimliğini doğrulamak için Amazon alışveriş uygulamasını veya Şeffaflık uygulamasını cep telefonlarında kullanabilirler. Bu uygulama, müşterilerini korumak ve sahteciliklerle mücadele etmek için fikri mülkiyet hakkı sahiplerine yönelik dönüşümsel bir hizmettir.

Veri noktaları

• Dünya çapında 130.000'den fazla marka, Marka Kaydı programına kaydolmuştur.

• Hizmete sunduğumuz proaktif ve önleyici sistemlerin bir sonucu olarak, müşterilerimiz tarafından gerçekleştirilen Amazon sayfa görüntülemelerinin %99'u için olası ihlal bildirimi alınmamıştır.

• Olası ihlal bildirimlerine yanıt vermek ve müdahale etmek için 7 gün 24 saat hizmet sunan küresel bir inceleme ekibi oluşturduk. Bu bildirimleri hızlı şekilde ele alıyoruz. Amazon, Marka Kaydı programındaki markalardan alınan olası ihlal bildirimlerinin %95'inden fazlasını 24 saat içinde inceliyor ve harekete geçiyor.

• Şeffaflık programına Fortune 500 şirketlerinden yeni kurulan şirketlere kadar 2000'den fazla marka kaydolmuştur.

İşbirliği çalışmaları

• Suçluların belirlenmesini sağlamak için dünya çapında devlet kurumları ve emniyet güçleriyle çalışmaya devam ediyor ve kötü amaçlı aktörlere karşı doğrudan suçlamada bulunabilmek amacıyla markalarla birlikte çalışıyoruz.

• Yaratıcılık ve Eğlence Birliği (ACE), Union des Fabricants (UNIFAB), Sinema Filmleri Birliği (MPA), Otomotiv Sahtecilik Önleme Konseyi (A2C2) ve Uluslararası Sahtecilik Önleme Koalisyonu (IACC) dahil olmak üzere bir dizi endüstri grubuna düzenli olarak katkı sağlıyor ve onlarla iş birliği yapıyoruz.

• Fikri mülkiyet haklarını korumak amacıyla endüstriler arasında köprü görevi üstlenen bir endüstri kuruluşu olan Uluslararası Sahtecilikle Mücadele Koalisyonu (IACC) ile bir Mutabakat Anlaşması imzaladık. Bu kuruluşla birlikte, olası ihlalleri değerlendirmek ve kötü amaçlı aktörlere karşı yaptırımlar uygulanmasına yardımcı olmak için üye markalarla çalışmaya devam ediyoruz. İşbirliğimizin bir sonucu olarak, iyileştirme fırsatlarını belirlemek ve markalara ihbar ve sözleşme sonlandırma süreçlerimizle ilgili eğitim sağlamak amacıyla bir program başlattık.

• Bu konuları küresel bir bakış açısıyla ele alıyoruz. Örneğin, Avrupa'da, müşterileri sahte ürünlerden korumamıza tüm açılardan yardımcı olacak bilgileri paylaşmak için birçok küresel tüketici markasının oluşturduğu bir Mutabakat Anlaşması'na dahil olduk. AB Komisyonu'na göre, liste kaydı ortak kullanım pazar yeri imza kaldırma işlemlerinin %95,5'i proaktif önlemler sayesinde yapıldı; Amazon bu alanda genel ortalamanın önemli ölçüde üstünde yer almaktadır.
'Amazon marka koruma süreçlerimizi kolaylaştırıyor. Markamızı izlemek için ihtiyacımız olan her şey tek bir yerde. Bizim için bu, Amazon'da marka koruması için tek noktada hizmet sunumudur.'
© 2017-2019, Amazon.com, Inc. veya bağlı ortaklıkları