Hayranların yolundan gidiyoruz
Popfunk, 2007'den bu yana, sipariş üzerine üretilen harika ürünleriyle dünya genelindeki müşterilerin popüler kültür eğilimlerine hitap ediyor. 1.000'den fazla lisansa sahip marka, tişört ve kapüşonlu sweatshirt gibi ürünleri hayranların çok sevdiği görsellerle, logolarla ve diğer unsurlarla süslemektedir. Marka, Friends ve Harry Potter'dan Pink Floyd, Jurassic Park ve Susam Sokağı'na kadar popüler kültür ve spor dünyasının birçok önemli isminin lisansını bünyesine katmıştır.
Başlangıçta yalnızca fiziksel perakende mağazalarına satış yapan marka, satış kanallarını genişletmeye karar vererek "hayranların yolundan gitme" sloganını benimsedi. Bu amaçla markanın, yeni popüler serilerle eski kült serileri bulup bunları doğrudan insanlara ulaştırması gerekiyordu.
Marka tam olarak bunu yaptı: Amazon'un kitlelere ulaşma gücünden ve müthiş teknolojisinden yararlanarak müşterilerin özgün ve yüksek kaliteli ürünler yoluyla en sevdikleri kurgusal evrenler, karakterler ve hikayelerle bağ kurmasını sağladı.
Büyük lisanslar, büyük sorumluluk getirir
Kahramanların olduğu yerde her zaman kötü aktörler de olacaktır. Popfunk; televizyon, film, çizgi roman, müzik, spor ve üniversiteler arası müsabakalar gibi pek çok alanda, kendi alanında en ünlü isimlerden bazılarıyla lisans sözleşmesi imzalamıştır. Bu da Popfunk'a ve lisans iş ortaklarına ait tescilli ticari markalı ürünlere dayalı taklit ürünler yapılma olasılığını artırmaktadır.
İşletmenin önceliklerinden biri fikrî mülkiyetin korunmasıydı. Popfunk, düşük kaliteli sahte ürünlerin olumsuz müşteri yorumlarına neden olacağından, müşterileri ürünlerinden uzaklaştırabileceğinden veya kâr-zarar hanesini etkileyeceğinden endişe duyuyordu.
Popfunk Pazaryeri Direktörü Jamal Aoun, "Geçtiğimiz yılın sonunda, kendi liste kayıtlarımız olmayan ancak içeriğimizle tamamen aynı olan Jaws ve Jurassic Park tasarımlarını kullanan diğer satıcıların sayısında büyük bir artış gördük. Bunlar, liste kayıtlarımızı ve ticari markalarımızı kullanıp yarı fiyatına satış yapan kötü aktörlerdi." dedi.
Neyse ki marka sahibi olarak Popfunk'ın bu duruma karşılık vermesine yardımcı olacak bir çözüm vardı.
Sorunları anında çözüme kavuşturma
En başından beri Popfunk'ın önceliklerinden biri, markasını sahtecilik yapanlardan korumak olmuştu. Şirket, Amazon'da satış yapmaya ilk başladığında İhlal Bildir aracından faydalandı. Project Zero için uygun hale geldikten sonra ise taleplerini Self Servis Sahte Ürün Kaldırma aracı yoluyla bildirmeye başladı.