Amazon, Taco vs Burrito'ya kötü aktörleri oyunlarından çıkarmaları konusunda yardımcı oluyor

"Amazon'un sağladığı tüm marka koruma araçlarından çok etkilendim. Amazon ve marka koruma programları olmasa milyonlarca dolarlık satış yapan bir işletmeye dönüşemezdik."

Leslie Pierson
Başkan, Hot Taco Inc

Oyunu oluşturma

Leslie Pierson'un 7 yaşındaki oğlu Alex, bir kart oyunu oluşturup Kickstarter'da finansman bulmak istediğini söylediğinde Leslie ne düşüneceğini bilemedi.

Öte yandan, bu fikir birden bire ortaya çıkmadı. Leslie'nin ailesi, tüm hafta sonunu oyun oynayarak ve oyunlara puan vererek geçiren kart oyunu meraklılarından oluşuyor. Aynı zamanda ürün oluşturma ve satma deneyimine sahip bir girişimci olan Leslie, yeni ürünler üzerinde çalışırken ve Kickstarter'da onları finanse ederken Alex genellikle yanındaydı.

Alex oyununa Taco vs Burrito adını vermeyi planlıyordu. Annesi, hayallerini gerçeğe taşımak için yapması gerekenleri açıkladığında Alex'in cesareti kırılmamıştı ve bu durum Leslie'yi hayrete düşürdü. Böylece Alex, Leslie'den koçluk alarak bir plan oluşturmaya ve bir prototip inşa etmeye başladı.

Alex kararlı bir şekilde oyununu düzenledi ve her hafta sonu test edilmesini sağladı, notlar aldı, iyileştirmeler gerçekleştirdi. Altı ay sonra Leslie ve Alex ürünlerini gerçekten Kickstarter platformunda sunabileceklerinden emin oldular.

Zarlar atılıyor

Leslie şunları söylüyor: "Oyun son şeklini aldığında, artık başka bir şey oynamak istemiyorduk. Sürekli olarak oyunun nasıl bu kadar farklı olduğuna ve bu kadar strateji içerebildiğine şaşırıyorduk."

Leslie ve Alex ortaya çıkardıkları üründen son derece memnun olmalarına rağmen, Kickstarter'a yönelik beklentileri çok yüksek değildi. Leslie bu durumu şöyle açıklıyor: "Bunun 7 yaşında bir çocuğun oluşturduğu bir oyun olduğunun farkındaydık. Bu gerçeği son derece samimi bir şekilde kabulleniyorduk."

Bununla birlikte, markalarını piyasaya sürülmeden önce korumak için ticari marka tescil sürecini başlatmaları gerektiği öngörüsünde bulundular.

Leslie'yi şok edecek şekilde, Kickstarter kampanyaları büyük bir başarı kazandı. "Ailemiz ve arkadaşlarımızla birlikte başladık ancak birçok kişi bize destek verdi."

İlk ürün anında tükendi ve daha fazla üretmek için yazıcıya geri dönmek zorunda kaldılar. İşletme, bu noktadan itibaren büyümeye ve gelişmeye devam etti.

Kartları doğru oynama

Leslie başından beri, Taco vs Burrito'yu sadece Amazon'da satacakları konusunda son derece kararlıydı.

Bu kararın alınmasında kısmen de olsa pratik nedenler etkili olmuştu. Leslie bu durumu şöyle açıklıyor: "Bu işletmenin sahibi oğlum. Bu işletmeyi kendisi için yönetilemez bir hale dönüştürmek istemedik." "Amazon, birçok sorunu ortadan kaldırıyor ve kârlı satış olanağı sunuyor. Bu nedenle seçim yapmak kolay oldu."

Leslie, geçmişteki Amazon'da satış deneyimleri sayesinde markaların fikri mülkiyetlerini korumasına ve liste kayıtlarının doğruluğunu yönetmesine yardımcı olan ücretsiz Amazon Brand Registry programı hakkında biraz bilgi sahibiydi. Leslie ve Alex'in, Taco vs Burrito'ya yönelik ticari marka başvuruları bekleme aşamasında olduğundan Brand Registry programına hemen katılabildiler. Brand Registry, onları Amazon Launchpad de dahil olmak üzere 20'den fazla marka oluşturma programına dahil olmak için uygun hale getirdi.

Launchpad, girişimcilerin benzersiz, yenilikçi veya sürdürülebilir ürünleri satmaya başlamasına ve satışları ve artırmasına yardımcı olan bir programdır. Çevrimiçi satışların artmasını ve müşterilerin markayı keşfetmelerini kolaylaştırmak için müşteri etkileşim araçları, satış geliştirme ve stratejik destek gibi premium avantajlar sunar.

Leslie süreçle ilgili şunları söylüyor: "Diğer şirketim GoodHangups için Launchpad ile çalışmış ve programı çok beğenmiştim. Bu nedenle, Taco vs Burrito markasını kurduğumuzda, katılmak için başvurdum."

Leslie'yi programla ilgili en çok etkileyen şey programın sağladığı ekstra avantajlardı: "Özel pazarlama fırsatlarına ve indirimlere erişebiliyorsunuz. Belirli bir satış eşiğine ulaştığınızda size bir hesap yöneticisi atanır."
Konum
Seattle, WA
Sektör
Oyunlar
Amazon lansmanı
2018
Marka koruma araçları
Amazon Brand Registry

Project Zero

Transparency

Kurallara aykırı oyun

Elde edilen başarının ardından oyunun kalitesiz kopyaları, çevrimiçi perakendecilerin web sitelerinde, hatta Leslie ve Alex'in evinin yakınında bulunan yıkık dökük bir oyuncak mağazasında ortaya çıkmaya başladı.

Leslie fiziksel mağazayla ilgili şunları söylüyor: "Stoku genel anlamda oldukça saygın bir siteden satın almışlardı ancak kalitesi çok kötüydü. Talimatlar eskiydi, baskılar bulanıktı ve kartlarda toza benzeyen bir kalıntı vardı."

Bulundukları semtteki oyuncak mağazasında yaşanan bu deneyimden sonra Leslie Amazon'da satılabilecek olası sahte ürünleri aramaya başladı. Brand Registry'ye kayıtlı olmaları sayesinde Leslie, İhlali Bildir aracını kullanarak, ihlale neden olan liste kayıtlarını takip edip bunları kaldırılmak üzere Amazon'a bildirebildi.

"İhlali Bildir aracını kullanarak görsellerimizi yükleyebilir, görsele göre arayabilir ve başka türlü bulamayacağımız şeyleri bulabiliriz." diyor Leslie. "Aracın kullanımı son derece kolay. Ayrıca kimsenin sahte ürün satmadığından emin olmak için dünya çapındaki Amazon mağazalarını izlemenize olanak sağlıyor."

Markayı oluşturma

Leslie, Brand Registry'nin avantajlarının sahte ürün önleme ile sınırlı olmadığını söylüyor. Brand Registry'ye kaydolmak, A+ İçerik ve Marka Analizi gibi geniş kapsamlı özel marka geliştirme programlarına erişim sağlar. Leslie, bu programların Taco vs Burrito'nun başarısında kritik öneme sahip olduğuna inanıyor.

Leslie, A+ İçerik ile markasını sergilemek ve trafiği ve dönüşümü artırmaya yardımcı olmak için Amazon detay sayfasında zengin metin ve görseller kullanabiliyordu. "A+ İçerik, liste kaydında büyük fark yaratıyor. Bu durum, dönüşüm oranınızı anında ikiye katlıyor." diyor Leslie.

Leslie, gruplanmış arama terimleri, demografikler ve daha fazlasıyla bilinçli ve stratejik kararlar almasına yardımcı olan Marka Analizi'ni kullandı. Programın sağladığı analizler, kaynaklarını en etkili olabilecekleri alanlara odaklamasını sağlıyor.

Leslie heyecanını şu şekilde ifade ediyor: "Marka Analizi hakkında tüm gün konuşabilirim. Son derece faydalı veriler elde etmenizi sağlıyor. Arama terimlerine göre pazarın geri kalanına kıyasla nasıl performans gösterdiğinizi görebilirsiniz. Böylece liste kayıtlarınızı ve reklam harcamalarınızı optimize edebilirsiniz. Bu beni çok heyecanlandırıyor."

Sahte ürünlere karşı korumayı iki katına çıkarma

Leslie, Brand Registry ile başarılı bir deneyim yaşamasının ardından oyununu, Amazon'un diğer iki gelişmiş sahteciliği önleme programıyla geliştirmeye karar verdi: Transparency ve Project Zero. Her iki program için de Brand Registry kaydı gereklidir.

Transparency, bağımsız birimleri tanımlamak için güvenli ve benzersiz kodlar kullanarak markaları ve müşterilerini sahte ürünlere karşı proaktif olarak korur ve sahte ürünlerin Amazon'da satılmasını ve sevk edilmesini önler. Marka olarak, Transparency programına kaydetmiş olduğunuz ürünlere benzersiz kodlu etiketler yazdırabilir ve yapıştırabilir veya bunları ürünün ambalajında tasarlayabilirsiniz. Müşteriler, ürünleri satın aldıkları mağazadan bağımsız olarak kodları Transparency veya Amazon'un alışveriş uygulaması üzerinden tarayarak ürünlerinin orijinal olduğunu doğrulayabilir.

Transparency ayrıca program kapsamındaki İade Analizi özelliğiyle değerli veriler sağlar. Leslie, İade Analizi ile ilgili şunları söylüyor: "İade Analizi, iadeleri distribütör, birim ve parti numarasına göre sınıflandırarak müşterilerin ürünlerimizi neden iade ettikleri hakkında bilgi sağlıyor. Böylece tedarik zincirindeki kusurları tespit edebiliyoruz. Bu bilgiler, sürekli olarak iyileşmemize yardımcı oluyor."

Öte yandan Project Zero, deneyimli İhlali Bildir aracı kullanıcılarına sahte ürün önleme koruması sunuyor ve böylece ihlale neden olan liste kayıtlarını hemen kaldırmalarını sağlıyor. Bu raporlar, Amazon'un markaya yönelik otomatik korumalarını güçlendirmeye yardımcı oluyor.

Diğer pazaryeri araçları her zaman reaktiftir. Amazon'un proaktif bir yaklaşım sergilediğini düşünüyorum. Transparency sayesinde, kodlar sahte ürünlerin müşterilerinize ulaşmasını ve deneyimlerini bozmasını imkansız hale getiriyor. Sahte liste kaydını görür görmez bu listeyi kaldırmanıza olanak sağlayan Project Zero da aynı şekilde muhteşem bir program.
Leslie PiersonHot Taco Inc

Kazanan el

Satışların 2022 yılı sonuna kadar hedefleri aşacağı tahmin ediliyor ve Leslie'ye göre Taco vs Burritto için işler çok iyiye gidiyor.

Alex'in yaratıcılığı, Leslie'nin iş anlayışı ve iş etiği olmadan markanın bugün olduğu yerde olması imkansız olsa da, Leslie kendisinin ve Alex'in hedeflerine ulaşmasında Amazon'un yardımlarının büyük bir payı olduğunun altını çiziyor.

"Amazon'un sağladığı tüm araçlar olmadan bir işletme yönetmeyi hayal edemiyorum. Amazon olmadan bunu gerçekten yapamazdık." "Sadece markamızı korumanın temel prensiplerini yönetmek için bile daha fazla kişi tutmamız gerekiyordu. Araçlar, işleri çok kolaylaştırıyor. Araçlara haftada bir kez baktığımızda, birkaç dakika içinde nerede olduğumuzdan haberdar oluyoruz."

Leslie her markayı Amazon'un marka koruma programlarını denemesi için teşvik ediyor.

"Amazon'un marka koruma programlarının en büyük avantajı, müşterinin orijinal ürün alacağından emin olmasıdır. Aldığımız son derece olumlu yorumlar, müşterilerimizin oyuna gönülden bağlı olduğunu ve satın alma sırasında yaşadıkları deneyimden memnuniyet duyduklarını gösteriyor."

Brand Registry'yi hemen kullanmaya başlayın

Daha fazla olay incelemesini keşfedin

Olay incelemesi

Palouse Brand

Brand Registry ile Amazon'da markayı büyütme

Olay incelemesi

Woodsala

El yapımı ahşap mobilya işletmesi temelini sağlam bir zemine oturtuyor


Olay incelemesi

Popfunk

Project Zero, popüler kültür unsurlarını baskı ürünlerine dönüştüren bu markanın sahte ürün sorunlarını anında çözmesine yardımcı oluyor.
© 2024, Amazon Services LLC.