Brand Registry ile ilgili SSS

Nasıl yardımcı olabiliriz?

Kayıt öncesi

Bir markayı Amazon Brand Registry programına kaydetmek için hangi bilgiler gereklidir?
Ülkeye özel ticari marka gerekliliklerinin listesi de dahil olmak üzere, Amazon Brand Registry programına kaydolmak için nelerin gerekli olduğu hakkında bilgi edinmek amacıyla Uygunluk sayfamızı ziyaret edin.
Brand Registry'ye kaydolmak istiyorum ancak ticari markam yok. Nasıl başlarım?
Amazon IP Accelerator sayesinde, rekabetçi fiyatlarla yüksek kaliteli ticari marka tescil hizmetleri sunan ve fikri mülkiyet alanında çalışan güvenilir hukuk firmalarına ulaşabilirsiniz.

Ayrıca, IP Accelerator'a kayıtlı markalar, ticari marka başvuruları beklemedeyken bile Brand Registry avantajlarına daha hızlı erişim sağlar.
Amazon Brand Registry, ürünlerim için küresel ticari ürün numaraları (GTIN/UPC/EAN/ISBN) muafiyeti sağlıyor mu?
Brand Registry, GTIN muafiyeti sağlamaz. Satıcılar, Seller Central aracılığıyla GTIN muafiyetine başvurabilir. Ürününüz Amazon'da zaten listeleniyorsa teklifinizi mevcut ürün detay sayfasında listeleyebilirsiniz ve bir GTIN sağlamanıza gerek yoktur. Ürününüz Amazon'da listelenmiyorsa GTIN muafiyeti talep etmeniz gerekir. Teklifinizi nasıl listeleyeceğinizi öğrenmek için Ürün detay sayfaları ve teklifleri sayfasına bakın. Bu bağlantı için Seller Central'da oturum açmanız gerektiğini unutmayın.

Brand Registry kaydı hata mesajları

Amazon Brand Registry programına kaydolmaya çalışıyorum. Neden hata mesajı alıyorum?
Brand Registry'ye kaydolmaya çalışırken hata mesajı görmenizin çeşitli nedenleri olabilir. En yaygın hata mesajlarını ve bunların ne anlama geldiğini aşağıda bulabilirsiniz.
Hata mesajı
Açıklama ve sonraki adımlar
Mevcut hesap durumunuz nedeniyle şu anda Amazon Brand Registry'ye yeni bir marka kaydetmek için uygun değilsiniz.
Bu hata mesajını alırsanız Seller Central'a giriş yaparak performansınızı gözden geçirmek üzere "Performans" sayfasına gidin, ardından Performans bildirimleri seçeneğini seçin ve bildirim e-postasında belirtilen talimatları izleyin.

Ayrıca Brand Registry'ye giriş yapıp gezinti menüsünde "Yönet" bölümüne giderek açılır menüden "Marka başvuruları" seçeneğini seçebilir ve reddedilen marka başvurusunun yanındaki "Uygun değil" seçeneğine tıklayabilirsiniz.
Yeni bir müşteri olduğunuzu belirttiniz ancak girdiğiniz e-posta adresiyle kayıtlı bir hesap zaten var.
Bu hata, yeni Brand Registry hesabı oluşturmak için kullandığınız e-posta adresinin halihazırda başka bir hesap ile bağlantılı olduğunu belirtir. Brand Registry hesabınızı oluştururken Seller Central ve Vendor Central hesap kimlik bilgilerinizi kullanmalısınız. Bu sayede, bu hesaplarınızın, marka sahiplerinin kullanabildiği özel marka avantajı araçlarına erişmesini sağlarsınız.
Brand Registry'de oturum açarken kullandığınız kimlik bilgileriyle bir Seller Central veya Vendor Central hesabı oluşturmak istiyorsanız önce o hesabı oluşturun. Ardından aynı kimlik bilgilerini kullanarak Brand Registry'ye kaydolun. Böylece ilgili hesapları bağlayabiliriz. Söz konusu hesaplardan herhangi birini oluşturmak istemiyorsanız Brand Registry kayıt işlemine devam edin.
Bu hata, şu koşullardan birinin doğru olduğunu gösterir:
  • Satıcı veya tedarikçi hesabı oluşturdunuz ancak şu anda söz konusu hesapta oturum açmadınız. Satıcı veya tedarikçi hesabınızda oturum açmanız ve ardından aynı kimlik bilgilerini kullanarak Brand Registry'ye giriş yapmanız gerekir.
  • Şu anda bir satıcı veya tedarikçi hesabı oluşturmadınız ya da oluşturmak istemiyorsunuz. Bu durumda, Brand Registry hesabı oluşturmak için kullandığınız e-posta adresiyle kayıt işlemini yeniden başlatın. İleride bir satıcı veya tedarikçi hesabı oluşturmaya karar verirseniz hesabı, Brand Registry hesabınıza kullanıcı olarak bağlamak için bize ulaşın.
  • Brand Registry hesabınızı oluştururken Seller Central veya Vendor Central hesabınızın kimlik bilgilerini kullanmanın, Amazon Brand Registry'deki satış ortakları tarafından kullanılabilen özel marka avantajı araçlarına erişmenizi sağladığını unutmayın.
"Kullanıcı izinleri" seçeneği aracılığıyla markalarıma kullanıcı eklemeye çalıştığımda yeni kullanıcılar, kötü niyetli eylemlerde bulundukları nedeniyle talebin tamamlanamadığına dair bir mesaj aldılar.
  • Kullanıcılar, Seller Central'a giriş yaptıktan sonra "Performans" bölümüne gidip Performans bildirimleri seçeneğini seçerek performanslarını gözden geçirmeli ve hesapla ilgili sorunları çözüme ulaştırmak için Satış Ortağı Destek ekibi ile çalışmalıdır. Satıcı hesabı devre dışı bırakılmış olan kullanıcılar, Satıcı performansı bölümündeki "Hesabı yeniden etkinleştir" düğmesine tıklayarak gerçekleştirilen eyleme itiraz edebilir. Bu işlem, tüm mağazalardaki hesapların tamamı için yapılmalıdır.
  • Kullanıcının satıcı hesabı yoksa veya yeni kullanıcıya ait satıcı hesabı aktif durumdaysa marka sahibi olarak, ilk retle birlikte gönderilen mesajda yer alan formu doldurmak suretiyle itirazda bulunabilirsiniz.
Girdiğiniz ticari marka numarası hatalı biçimdedir.
"Marka kaydı" sayfasında bu hata mesajını aldıysanız tekrar denemeden önce ticari marka tescil numarasını doğru girdiğinizden emin olun. Brand Registry başvurunuzla ilgili olarak ülkeye özgü kayıt talimatlarını buradan inceleyebilirsiniz.
Girdiğiniz ticari marka numarası, seçtiğiniz ticari marka ofisinde bulunamıyor.
"Marka kaydı" sayfasında bu hata mesajını aldıysanız doğru ticari marka tescil numarasının girildiğini doğrulayın ve tekrar denemeden önce doğru ticari marka ofisini seçin. Ticari markanız yakın zamanda onaylandıysa değişikliğin bu siteye yansıtılması 4 gün sürebilir. Ticari markanız yakın zamanda Hindistan ve Benelüks'teki resmî ticari marka ofisleri tarafından onaylandıysa değişikliğin bu siteye yansıtılması 3 hafta sürebilir.

Daha fazla bilgi için Brand Registry'deki Ticari marka hataları bölümünü inceleyin.
Marka başvurunuz oluşturulurken bir sorun meydana geldi.
Bu hata mesajı, başvuru oluşturulurken ortaya çıkan her türlü beklenmedik sorunla birlikte görüntülenir. Sayfayı yenileyin, önbelleği ve çerezleri temizleyin ve 15 dakika sonra tekrar deneyin.
Bir sorun oluştu, daha sonra tekrar deneyin.
Sistemimizde bir hatayla karşılaşıldı. Sorun 24 saat içinde düzelmezse bize ulaşın.

Brand Registry başvurusu

Başvurumun durumunu nasıl kontrol edebilirim?
Gönderilen bir başvurunun durumunu görüntülemek için Amazon Brand Registry hesabınızda oturum açın ve Olay Kayıtları aracınıza gidin.

Mevcut Brand Registry başvurularınızı aramak ve yönetmek için gezinti çubuğunda "Yönet" seçeneğine tıklayın ve Marka başvuruları seçeneğini seçin. Birden fazla başvuru oluşturduysanız arama çubuğuna ticari marka numarasını veya marka adını girerek sonuçları filtreleyebilirsiniz. Ayrıca ek filtreler uygulamak için "Durum" ve "Ticari marka ofisi" açılır menülerini genişletebilirsiniz.

Brand Registry başvuru süreci hakkında daha fazla bilgi edinmek için Brand Registry hesabınıza giriş yaparak Yardım bölümünü ve Brand Registry başvurusu hakkında SSS bölümünü ziyaret edin.
Gönderilmeyi bekleyen bir başvuruda düzenleme yapmaya nasıl devam edebilirim?
Brand Registry'ye giriş yaparak "Marka başvuruları" sayfasını ziyaret edin ve sayfadaki tabloda, düzenlemeye devam etmek istediğiniz başvuruyu bulun. Gönderilmeyi bekleyen bir başvuruda düzenleme yapmaya devam etmek için "Eylemler" sütunundaki "Sürdür" seçeneğine tıklayın.
İncelenmeyi bekleyen bir başvuruda düzenleme yapabilir miyim?
Hayır. Ancak başvuruyla ilgili olarak, ticari marka sertifikaları ve kimlik doğrulama belgeleri gibi ek bilgiler gönderebilirsiniz. Bu bilgileri göndermek için Brand Registry'ye giriş yaparak "Marka başvurusu" sayfasında başvurunun olay kimliğine tıklayın, "Yanıtla" seçeneğini belirleyin ve belgeleri yükleyin.
How Doğrulama kodunu nasıl gönderebilirim?an I submit a verification code?
Doğrulama kodu göndermek için Amazon Brand Registry hesabınızda oturum açın ve Olay Kayıtları aracınıza gidin. Brand Registry başvuru olayınızı seçin ve olayı doğrulama koduyla yanıtlayın.
Reddedilen bir başvuruyu düzenleyip tekrar gönderebilir miyim?
Hayır. Ancak güncellenmesi gereken ticari marka bilgilerini tespit ettiyseniz ve yeniden başvuru yapmaya hazırsanız orijinal başvuruda girdiğiniz bilgileri yeni bir başvuruya kopyalayabilirsiniz. Bunu yapmak için Brand Registry'ye giriş yaparak gezinme menüsünde "Yönet" seçeneğine tıklayın, "Marka başvuruları" seçeneğini belirleyin ve tabloda orijinal başvuruyu bulun. Arından "Kopyala" seçeneğine tıklayın.

Yeni bir başvuru görüntülenir ve ticari marka bilgileri, orijinal başvurunuzdaki bilgilerle otomatik olarak doldurulur. Ticari marka bilgilerinde gerekli düzeltmeleri yapın ve yeni başvuruyu gönderin.

Kayıt sonrası

Ticari marka yönetimi

Başka bir markayı nasıl kaydedebilirim?
Amazon Brand Registry hesabınızı oluşturduktan ve ilk markanızı kaydettikten sonra, hesabınızın ana sayfasında yer alan Yeni bir marka kaydet seçeneğine tıklayarak istediğiniz zaman başka bir marka kaydedebilirsiniz.
Kayıtlı bir markaya nasıl yeni ticari marka ekleyebilirim?
Otomatik korumalarımızın etkinliğini artırmak için kayıtlı markalarınızdaki tüm aktif ve tescilli ticari markalarınızı Amazon Brand Registry hesabınıza eklemenizi öneririz. Hesabınıza giriş yaparak kayıtlı bir marka için aynı marka adıyla yeni ticari marka ekleyebilirsiniz.

1. Gezinti menüsünde "Yönet" seçeneğine tıklayın ve "Fikri mülkiyet yönetimi" seçeneğini seçin. Brand Registry'de kayıtlı birden fazla markanız varsa açılır menüden uygun marka adını seçin.

2. "Ticari marka bağla" seçeneğine tıklayın.

3. Gerekli ticari marka bilgilerini girip "Ticari markayı bağla" seçeneğine tıklayın.

Kayıtlı bir markaya toplu olarak birden fazla ticari marka eklemek için hesabınıza giriş yapın.

1. Gezinti menüsünde "Yönet" seçeneğine tıklayın ve "Fikri mülkiyet yönetimi" seçeneğini seçin. Brand Registry'de kayıtlı birden fazla markanız varsa açılır menüden uygun marka adını seçin.

2. "Birden fazla ticari marka bağla" seçeneğine tıklayın.

3. Şablonu indirin ve gerekli bilgileri şablona girin.

4. Tamamlanan şablonu yükleyin.

Dosyadaki tüm ticari markaların seçilen marka için geçerli olduğundan emin olun. Bu form, 10 veya daha fazla ticari markanın talepleri için kullanılmalıdır. 10'dan az ticari markayı bağlamak istiyorsanız bir önceki sayfada "Ticari marka bağla" seçeneğini seçin.

Talebinizin başarıyla gönderildiğini onaylamak için ilgili sayfadaki "Talepler" sekmesine tıklayın ve en son ticari marka girişini inceleyin.

Talebinizin işlenmesi 30 gün sürebilir. Bu süre zarfında, ticari marka sahipliğini doğrulama için iletişime geçebiliriz.

Talebiniz işlendikten sonra, onay bildirimini veya ek ticari markanın reddedilme nedenini içeren bir e-posta alırsınız. Talep onaylanmışsa ticari marka, "Bağlı" sekmesinde görünür. Talep reddedildiyse ticari marka, "Talep" sekmesinde kalır.

Ek ticari markalar hakkında daha fazla bilgi için, Brand Registry Portalı'nda bulunan Yardım bölümünü ziyaret edin.

Brand Registry kullanıcılarını yönetme

Bir markayı temsil eden temsilcilerin yanı sıra ek kullanıcıların da Amazon Brand Registry'ye erişmesi mümkün müdür?
Evet. Hak sahibi, Brand Registry'de bir marka kaydı açtığında hak sahibi ve yönetici rolleri ilgili hak sahibine atanır. Yönetici, Brand Registry hesabına giriş yapıp "Ayarlar" bölümünden "Kullanıcı izinleri" seçeneğini seçerek kullanıcı ekleyebilir veya kaldırabilir. Ek kullanıcıların, kendi Brand Registry hesaplarını oluşturması gerekecektir. Bu hesap, kullanıcıların mevcut Vendor Central veya Seller Central kimlik bilgileriyle oluşturulabilir.
  • Mevcut kullanıcıları yönetmek için: Seçtiğiniz markalardaki her kullanıcının yanında bulunan "Yönet" seçeneğine tıklayarak kullanıcıya rol atayın veya kullanıcının rollerini kaldırın.
  • Yeni kullanıcı eklemek için: "Markanıza kullanıcı davet edin" seçeneğine tıklayıp gerekli bilgileri doldurun ve "Davet gönder" seçeneğine tıklayın. Yeni kullanıcıların eklenebilmeleri için daveti kabul etmeleri gerekir.
Brand Registry rolleri hakkında daha fazla bilgi için Brand Registry hesabınıza giriş yapıp Yardım bölümünü ziyaret edin veya Amazon Brand Registry rollerini yönetme videosunu izleyin.
Mevcut Brand Registry hak sahibi pasif durumdaysa, artık şirketle çalışmıyorsa veya markayı başka bir şirketten satın aldıysam markama nasıl erişirim?
Yönetici rolündeki mevcut Brand Registry hak sahibi artık şirketle çalışmıyorsa veya markayı başka bir şirketten satın aldıysanız markanıza erişim konusunda yardım almak için bize ulaşın.

Markada başka aktif yönetici olmadığından emin olun. Başka aktif yöneticiler varsa onlarla iletişime geçip erişim talep etmeniz gerekir. Markayı önceki sahibinden satın aldıysanız hedeflenen markaya ait ticari marka kaydının, sahiplik değişikliğini yansıttığından emin olun.
Giriş yapmakta veya markalarıma erişmekte sorun yaşıyorum. Ne yapmalıyım?
Markanız zaten Amazon Brand Registry'ye kayıtlıysa ancak Amazon Brand Registry hesabınıza giriş yaptığınızda kayıtlı markalarınızdan hiçbirini görmüyorsanız yanlış e-posta ve parola kullanarak oturum açmış olabilirsiniz. Mevcut Amazon hesabınızdan çıkış yapın ve doğru e-posta ile parolayı kullanarak Amazon Brand Registry'de tekrar oturum açın. Parolanızı unuttuysanız parola yardımı işlemini gerçekleştirerek parolanızı sıfırlayabilirsiniz. İki adımlı doğrulama başarısız olursa ve hesabınıza erişemezseniz hesabınızı kurtarmayı deneyebilirsiniz.
Amazon'da satış özellikleriyle ilgili bir sorum var. Nereye ulaşmalıyım?
Amazon satış özellikleri (A+ içerik, mağazalar, analizler ve diğerleri gibi) ile ilgili sorularınız için Satış Ortağı Destek ekibi ile iletişime geçin.

Amazon politikaları ve süreçleri

Amazon'un fikrî mülkiyet koruma politikası nedir?
Amazon, hak sahiplerinin fikri mülkiyet haklarını ihlal eden liste kayıtlarına izin vermez. Ayrıntılı bilgi için Amazon'un Fikri Mülkiyet Politikası'nı inceleyin. Fikri mülkiyetlerinin kötüye kullanılmasıyla ilgili endişeleri olan hak sahiplerini, Amazon Brand Registry'de yer alan İhlal Bildir aracını kullanarak bize bildirimde bulunmaya teşvik ediyoruz. İhlali Bildir aracı hakkında daha fazla bilgi için Brand Registry hesabınıza giriş yapın ve Yardım bölümünü ziyaret edin.
Fikri mülkiyetle ilgili olmayan politika ihlallerini ve diğer kötüye kullanım biçimlerini nasıl bildirebilirim?
Fikrî mülkiyetle ilgili olmayan ihlalleri Amazon Brand Registry Destek Ekibimiz aracılığıyla istediğiniz zaman bildirebilirsiniz. Bize ulaşmak için aşağıdaki talimatları uygulayın:
  • Brand Registry hesabınızda oturum açın.
  • "Destek" bölümünde yer alan "Marka Destek ekibine ulaşın" seçeneğine tıklayın.
  • Sayfanın sol tarafındaki menüyü kullanarak bildirmek istediğiniz sorun türüne gidin. Örneğin, "Ürün tanımlandığı gibi değil" gibi sorunları bildirmek için "Pazaryeri politikası ihlali bildir" seçeneğine tıklayın.
Amazon Brand Registry hesabım olmasa bile fikri mülkiyet ihlali iddialarını bildirebilir miyim?
Amazon'un Marka Adı Politikası nedir?

Yardım alma

Amazon Brand Registry ekibinden nasıl yardım alabilirim?
Zaten kayıtlı mısınız? Brand Registry Portalı'na giriş yapın. Brand Registry Destek ekibindeki uzmanlarımız, Amazon'daki markanızın korunmasına ilişkin sorunlarınıza yardımcı olmaya her zaman hazırdır. Kayıtlı değilseniz Amazon Brand Registry ve kayıt süreci hakkında daha fazla bilgi edinmek için, uygunluk gerekliliklerini gözden geçirin.
© 2024, Amazon Services LLC.