Marka Kaydı ile ilgili SSS

Nasıl yardımcı olabiliriz?

Kayıt öncesi

Bir markayı Amazon Marka Kaydı programına kaydetmek için hangi bilgiler gereklidir?
Şu anda bir markayı Marka Kaydı programına kaydetmek için aşağıdaki bilgileri sağlamanız gerekir:
WIPO ticari markaları Amazon Brand Registry tarafından kabul ediliyor mu?
Şu anda sadece ABD, Brezilya, Kanada, Meksika, Avustralya, Hindistan, Japonya, Fransa, Almanya, İtalya, İspanya, Hollanda, Türkiye, Singapur, Polonya, Mısır, Suudi Arabistan, Birleşik Krallık, Avrupa Birliği ve Birleşik Arap Emirlikleri devlet ticari marka ofisleri tarafından sağlanan ticari markaları kabul ediyoruz. Ticari markanız Dünya Fikri Mülkiyet Organizasyonunda (WIPO) tescilliyse, ulusal ticari marka ofisi tarafından atanan ilgili ticari marka numarasını gönderin (WIPO tarafından atanan ticari marka numarasından farklı olabilir). Brand Registry, bu ofislerin hiçbiriyle ilişkili değildir; lütfen Brand Registry hakkında bilgi almak için bu ofislerle iletişime geçmeyin.
EUIPO ticari markaları Amazon Marka Kaydı tarafından kabul ediliyor mu?
Ticari markanız Avrupa Birliği Fikri Mülkiyet Ofisinde (EUIPO) tescilliyse lütfen başvurunuzda ticari marka tescil ofisiniz olarak EUIPO'yu seçin. Brand Registry, bu ofislerin hiçbiriyle ilişkili değildir; lütfen Brand Registry hakkında bilgi almak için bu ofislerle iletişime geçmeyin.
30 Nisan 2017 tarihinden önce bir markayı Amazon Marka Kaydı programına kaydeden bir Amazon Satıcısıyım/Tedarikçisiyim. Markayı yeniden kaydetmem gerekiyor mu?
Evet. Bir markayı 30 Nisan 2017 tarihinden önce Marka Kaydı programına kaydettiyseniz ve markanız uygunluk şartlarını karşılıyorsa markanızı Marka Kaydı programına yeniden kaydetmeniz gerekir. Şimdi başlayın.
Amazon Marka Kaydı, ürünlerim için Küresel Ticari Ürün Numaraları (GTIN/UPC/EAN/ISBN) muafiyeti sağlıyor mu?
Brand Registry, GTIN muafiyeti sağlamaz. Satıcılar, Seller Central aracılığıyla GTIN Muafiyetine başvurabilirler. Ürününüz Amazon'da zaten listeleniyorsa teklifinizi mevcut ürün detay sayfasında listeleyebilirsiniz ve bir GTIN sağlamanıza gerek yoktur. Ürününüz Amazon'da listelenmiyorsa GTIN muafiyeti talep etmeniz gerekir. Teklifinizi nasıl listeleyeceğinizi öğrenmek için Ürün Detay Sayfaları ve Teklifleri bölümüne bakın. Bu bağlantı için Seller Central'da oturum açmanız gerektiğini lütfen unutmayın.
Başvurumun durumunu nasıl kontrol edebilirim?
Gönderilen bir başvurunun durumunu görüntülemek için lütfen Amazon Brand Registry hesabınızda oturum açın ve Olay Kayıtları bölümünü ziyaret edin.

Kayıt sonrası

Bir markayı temsil eden temsilcilerin yanı sıra ek kullanıcıların da Amazon Marka Kaydına erişmesi mümkün müdür?
Evet. Bir hak sahibi, bir markayı Marka Kaydına kaydettikten sonra bu markanın acenteler dahil ek temsilcilerini eklemek için talepte bulunabilir. Ek kullanıcılar, brandservices.amazon.com adresindeki mevcut Vendor veya Seller Central kimlik bilgileriyle oluşturulabilen kendi Marka Kaydı hesabına ihtiyaç duyar. Hak sahibi Marka Kaydı hesabına giriş yaparak ve Marka Kaydı Destek Ekibi ile iletişime geçerek ek kullanıcılar eklemeyi isteyebilir. Marka Kaydı rolleri hakkında daha fazla bilgi için lütfen Marka Kaydı gösterge panelinde bulunan Yardım bölümünü ziyaret edin.
Doğrulama kodunu nasıl gönderebilirim?
Doğrulama kodu göndermek için Amazon Brand Registry hesabınızda oturum açın ve Olay Kayıtları bölümünü ziyaret edin. Brand Registry başvuru olayınızı seçin ve olayı doğrulama koduyla yanıtlayın.
Mevcut Brand Registry hak sahibi artık şirket çalışmıyorsa veya markayı başka bir şirketten satın aldıysam markama nasıl erişirim?
Aşağıdaki "Bizimle iletişime geçin" bağlantısını kullanarak bu erişimi talep edebilirsiniz. Bu talebi yapmak için lütfen şunları belirtin:
  1. Marka Kaydı hesabınızla ilişkili e-posta adresi.
  2. Geçerli hak sahibinin Marka Kaydı hesabıyla ilişkili e-posta adresi.
  3. Marka Kaydına kayıtlı olan markanın adı.
Kayıtlı bir markaya nasıl yeni bir ticari marka ekleyebilirim?
Otomatik korumalarımızın etkinliğini artırmak için kayıtlı markalarınızdaki tüm aktif ve tescilli ticari markalarınızı Amazon Marka Kaydı hesabınıza eklemenizi öneririz. Hesabınıza giriş yaparak ve Marka Kaydı Destek Ekibi sayfasını ziyaret ederek kayıtlı bir marka için aynı marka adıyla yeni bir ticari marka ekleyebilirsiniz. Sayfanın sol tarafındaki menüde yer alan "Marka profilinizi güncelleyin" bölümünün altında yer alan "Daha fazla ticari marka ekle" seçeneğine tıklayın ve belirtilen adımları uygulayın.
Yeni bir markayı nasıl kaydedebilirim?
Amazon Brand Registry hesabınızı oluşturduktan ve ilk markanızı kaydettikten sonra, hesabınızın ana sayfasında yer alan Yeni bir marka kaydet seçeneğine tıklayarak istediğiniz zaman başka bir marka kaydedebilirsiniz.
Amazon Marka Kaydını diğer mağazalarda nasıl kullanabilirim?
Diğer mağazalardaki Amazon Marka Kaydı araçlarına ve hizmetlerine erişmek için erişmek istediğiniz her mağazada benzersiz bir e-posta adresi kullanarak bir Amazon Marka Kaydı hesabı oluşturmanız gerekir. Brand Registry hesabının yöneticisinin Brand Registry Destek sayfasını ziyaret ederek bu yeni e-posta hesabını ek bir kullanıcı olarak eklemek için bir istek göndermesi gerekir.
Giriş yapmakta veya markalarınıza erişmekte sorun mu yaşıyorsunuz?
Markanız zaten Amazon Marka Kaydında kayıtlıysa ancak Amazon Marka Kaydı hesabınıza giriş yaptığınızda kayıtlı markalarınızdan hiçbirini görmüyorsanız yanlış e-posta ve parola kullanarak oturum açmış olabilirsiniz. Mevcut Amazon hesabınızdan çıkış yapmak için bu bağlantıya tıklayın ve doğru e-posta ve parolayı kullanarak Amazon Marka Kaydında tekrar oturum açın. Parolanızı unuttuysanız buradan sıfırlayabilirsiniz.
Amazon'da satış özellikleriyle ilgili bir sorunuz mu var?
Amazon satış özellikleri (A+ İçerik, Mağazalar, Analizler ve diğerleri gibi) ile ilgili sorularınız için lütfen Satış Ortağı Destek Ekibi ile iletişime geçin.

Amazon politikaları ve süreçleri

Amazon'un fikrî mülkiyet koruma politikası nedir?
Amazon, hak sahiplerinin fikrî mülkiyet haklarını ihlal eden liste kayıtlarına izin vermez. Ayrıntılı bilgi için lütfen Amazon'un Fikri Mülkiyet (IP) politikası sayfasını inceleyin. Fikri mülkiyetlerinin kötüye kullanılmasıyla ilgili endişeleri olan hak sahiplerini, Amazon Brand Registry'de yer alan İhlal Bildir aracını kullanarak bize bildirimde bulunmaya teşvik ediyoruz.
Fikrî mülkiyetle ilgili olmayan politika ihlallerini ve diğer kötüye kullanım biçimlerini nasıl bildirebilirim?
Fikrî mülkiyetle ilgili olmayan ihlalleri Amazon Marka Kaydı Destek Ekibimiz aracılığıyla istediğiniz zaman bildirebilirsiniz. Bizimle iletişime geçmek için aşağıdaki talimatları uygulayın:
  • Marka Kaydı hesabınızda oturum açın
  • "Yardıma mı ihtiyacınız var?" bölümü altındaki Marka Kaydı Destek Ekibi seçeneğine tıklayın
  • Sayfanın sol tarafındaki menüyü kullanarak bildirmek istediğiniz sorun türüne gidin (ör. "Açıklandığı gibi değil" gibi sorunları bildirmek için "İhlal bildir" seçeneğine tıklayın.)
Amazon'un Marka Adı Politikası nedir?
Amazon'un Marka Adı Politikası hakkında daha fazla bilgi edinmek için buraya tıklayın.
Amazon Marka Kaydı hesabım olmasa bile fikrî mülkiyet ihlali iddialarını bildirebilir miyim?
Evet. Amazon, telif hakkı, ticari marka ve patent ile ilgili endişeler gibi fikri mülkiyet ihlali iddialarını bildirmeye yönelik herkese açık bir form sunar.

Yardım alma

Amazon Marka Kaydı ekibinden nasıl yardım alabilirim?
Kayıt işlemiyle ilgili olarak Amazon Brand Registry ekibiyle iletişime geçmek için buraya tıklayın. Zaten kaydoldunuz mu? Lütfen Marka Kaydı hesabınızda oturum açın. Brand Registry Destek ekibindeki uzmanlarımız, Amazon'daki markanızın korunmasına ilişkin sorunlarınıza yardımcı olmaya her zaman hazırdır.
© 2021, Amazon Services LLC.